despre #ello

hippy_elloAți Auzit? Iaca: Facebook, Twitter și celelalte rețele sociale, au un nou frate. Oleacă mai vitreg: dar mă rog, tot frate rămâne. De ce vitreg? Copchilu’ ista, e unicul din toți frații WEB 2.0 care cică nu vrea să facă tare multe parale: un fel de hippy printre rețelele sociale.

#ello promite că sub nici o formă, nu va comercializa informația utilizatorilor și nu va consuma timpul acestora, băgându-le pe gât reclame. Mai pe scurt: cei care nu nu vor să vadă luna asta bannere cu ”trandașiri”, stejari ș copchii astronauț, îs potențialii membri ai acestei rețele sociale. The Guardian scria cam așa ceva: ”Ello este considerată rețeaua de socializare „anti-Facebook” și se poziționează ca o rețea cu un manifest și cu o conștiință socială –  ca un loc fără publicitate”.

Este totuși un dar: bani oricum trebuiesc, respectiv: de pe ce parale o să-și cumpere ei strune la chitară?  Foarte mulți pun la îndoială modelul de afacere a rețelei.  Andy Baio, spre exemplu, dezvoltatorul web care a ajutat la construirea Kickstarter, a observat că #ello a primit juma` de lămâie în dolari,  de la un investitor în tehnologii informaționale (FreshTracks Capital). „Investitorii nu dau bani din caritate”, a menționat Andy într-un post pe Ello. „Dacă #ello vrea să construiască o relație foarte puternică cu investitorii lor, va trebui, în mod inevitabil, să se orienteze spre profitabilitate.”  Ca răspuns la această, Berger(unul dintre cei care stau în spatele rețelei) a relatat aceluiași  The Guardian că #ello ar putea costa ceva parale, în cazul în care, utilizatorii vor dori să profite de caracteristici adiționale. „Intimitatea costă, și caracteristicile noastre ce vor garanta confidențialitatea trebuie să vină cu un preț.” – a menționat Berger.

Până Când creatorii #ello își vor pune la punct strategia de ieșire, vă propun să trageți cu ochiul înăuntru(dacă încă nu aveți cont).  Înregistrarea se face până când, în bază de invitație(eu am așteptat-o cam vre-o doua luni). Își mai aduce cineva aminte de cineva de febra GMAIL prin 2002-2003? Țineți-vă bine că abia începe.

Design-ul rețelei e tare nice: simplist și shell-like. Se vede că designerul de biciclete, Paul Budnitz, împreună cu colegii săi, Berger & Föhr au făcut o treabă bunicică pentru o versiune beta. Logo-ul are un accent puternic de trolling, și dacă sincer mi-a adus aminte tare mult de meme-ul ista:

”WALL”- #ello este împărţit în două categorii: „Friends” şi „Noise”.  Adică în sfârșit poți împărții ”drujii” în spammeri și oameni normali.

Capture

 

#ello pare să fie un frate geamăn a lui #twitter, însă aici lipsesc opțiunile ”re-ello” sau ”favorite”. Până când se poate de comentat și se văd vizualizările fiecărui post. A! Încă  ceva: #ello nu a pus încă limită de caractere la postări: aici seamănă oleacă cu frate-su mai mare: Facebook, numai că aici ”See more” e ”Breack it down”.

brd

 

Mai multe vă spun după ce găsesc ceva vreme să mă joc mai mult cu #ello. Și ca să nu simțiți că ați citit postarea asta chiar ”pidijiaba”, primii cinci care dau share și like, primesc câte o invitație ;).

Al ‘neavoastră – San-Sanâci.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s